محوطه سازی منحصر به فرد در باغ ویلا

محوطه سازی همیشه یکی از دغدغه های صاحبان باغ ویلا بوده و است. ایده های نو برای محوطه سازی در اجرا سخت به نظر میرسند ، اما در واقع اینطور نیست و میتوان با طرحی نو و ایده ای تازه محوطه بیرونی باغ ویلای خود را به سبک جدید و منحصر به فرد طراحی کرد. در این مقاله قصد داریم تا مواردی عنوان کنیم که به کمک آنها میتوانید فضای بیرونی باغ ویلای خود را به شکل منحصر به فردی محوطه سازی کنید.

نور پردازی نامحسوس در محوطه سازی باغ ویلا

نور پردازی در محوطه از آن دسته مواردی است که میتوان با استفاده از آن تنوع زیادی در محوطه ایجاد کرد و جای مانور بالایی دارد. نورپردازی های نامحسوس به خصوص در کنار استخر باغ ویلا و یا در درون آن میتواند شما را در ایجاد محوطه ای منحصر به فرد کمک کند.

نور پردازی نامحسوس در محوطه سازی باغ ویلا

تنوع در حاشیه بندی

ایده های نو همیشه نیاز به جسارت دارند. لازم نیست همیشه به روال قبل چمن کاری و یا گل کاری محوطه را حاشیه بندی کنید. اشکال مختلف را مورد استفاده قرار دهید تا به طرحی نو دست پیدا کنید و محوطه سازی منحصر به فردی را تجربه کنید.

ایجاد راه پله ای با استفاده از سنگ های طبیعی

محوطه سازی باغ ویلا شما هر اندازه به طبیعت نزدیک تر باشد ، زیباتر و دلنشین تر خواد بود. استفاده از سنگ های های طبیعی برای ایجاد راه های پله ای شکل منظره ای طبیعی را در محوطه باغ ویلا ایجاد میکند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب میکند.

ایجاد راه پله ای با استفاده از سنگ های طبیعی در محوطه باغ ویلا

ساخت کلبه چوبی در محوطه باغ

اگر باغی با درختان تنومند و سر به فلک کشیده دارید لذت ساخت کلبه چوبی را از دست ندهید چرا که بسیار لذت بخش خواهد بود و حس کلبه های جنلگی را در وجود شما زنده خواهد کرد. همچنین میتوانید از کلبه چوبی در محوطه باغ به عنوان آلاچیق در فصل های سرد سال استفاده کنید.

چیدمان تراس در باغ ویلا

با فرا رسیدن تابستان نقش تراس در خانه ، آپارتمان یا باغ ویلا پر رنگ تر از قبل خواهد شد چرا که تراس را میتوان به منزله ی حیاطی کوچک در کنار خانه در نظر گرفت. در باغ ویلا معمولا تراس در طبقات بالا در نظر گرفته میشود تا اشراق کامل به باغ داشته باشد و بتوان از مناظر زیبای محوطه نهایت استفاده را برد. اما چیدمان در هر فضایی تاثیر گذار است و میتواند با اصولی که برقرار میسازد فضا را زیبا و دلنشین تر کند. در این مقاله قصد داریم تا اصول چیدمان در تراس باغ ویلا را مورد بررسی قرار دهیم.

گل های مناسب برای تراس

تهیه گل برای تراس یکی از لذت بخش ترین کارها در بخش چیدمان تراس است چرا که دستتان باز است و میتوانید نهایت سلیقه خود را در انتخاب گل ها به کار گیرید.تنوع در رنگ گل ها میتواند به زیباتر شدن فضای تراس کمک کند. اگر قصد چیدمان تراس کم نور را دارید انتخاب گل هایی مانند پوتوس آناناسیان و عنکبوتی را به شما پیشنهاد میکنیم چرا که این گل ها به نسبت دیگر گیاهان به نور کمتری احتیاج دارند.

گلدان مناسب برای تراس

اگر قصد دارید تا فضای تراس خود را با استفاده از گل های زینتی بیارایید باید به انتخاب گلدان مناسب توجه داشته باشید چرا که باید نوع گلدان با دیگر عناصر چیدمان همخوانی داشته باشد. اگر قصد چیدمان تراسی باغ ویلا با فضای کوچک را دارید به شما پیشنهاد میکنیم تا از گلدان های دیواری و یا آویزی استفاده کنید چرا که علاوه بر زیبایی ویژه ای که به تراس میبخشد ، به هیچ عنوان جا گیر نمیباشد.

انتخاب مبلمان مناسب برای فضای باز تراس باغ ویلا

انتخاب مبلمان مناسب برای فضای باز

یکی از گزینه های چیدمان تراس و یا بالکن های بزرگ باغ ویلا لوکس ، مبلمان است که در جنس های مناسب فضای باز تولید می شود. اگر تصمیم دارید از این فضا برای نشستن و خوردن یک صبحانه و یا عصرانه استفاده کنید بهتر است از مبلمان های جمع و جوری استفاده کنید که با نشستن بر روی آن خستگی بدنتان در رود و به عبارتی حس راحتی داشته باشید؛ به همین دلیل حین خرید، حتما یکبار بر روی آنها بنشینید و متناسب با ابعاد بالکن و یا تراس انتخاب کنید. اما اگر فضای برای چیدن مبل فضای باز ندارید به فکر چیدمانی باشید که بر فضای داخلی ویلا  تاثیر گذار باشد؛ برای مثال شیشه و پنجره ی که برای فضای داخلی باغ ویلا نمایان است، را می توانید با گل های سبز آراسته کنید.

اصول چمن کاری در باغ ویلا

ساختار باغ ویلا به صورتی است که محوطه سازی در آن نقش تعیین کننده ای را ایفا میکند. برای محوطه سازی باغ ویلا اقداماتی همچون گلکاری چمن کاری سنگ فرش کاشت درختان زینتی ساخت آلاچیق و آبنما صورت میگیرد.در این مقاله قصد داریم تا اصول چمن کاری در محوطه باغ ویلا و نگهداری از آن را مورد بررسی قرار قرار دهیم. چمن کاری یکی از اصول اولیه و مهم محوطه سازی محسوب میشود که از آن بیشتر به عنوان بک گراند گل کاری و درختچه های زینتی استفاده میکنند. اگر بخواهیم در علم گیاه شناسی چمن را مورد بررسی قرار دهیم؛ چمن را میتوان در دسته گیاهان تک لپه ای قرار داد. کاشت چمن در شرایط آب و هوایی مختلف ،متفاوت میباشد.این بدین معناست زمان کاشت بذر چمن باید براساس اقلیم منطقه یعنی سردسیر و یا گرمسیر بودن آن انجام شود. از آنجایی که موقعیت مورد نظر ما در این مقاله باغ ویلا  اطراف تهرانمیباشد اوایل بهار بهترین زمان مناسب برای کاشت بذر چمن میباشد.البته اگر به اندازه کافی زود شروع کنید با نتایج رضایت بخشی رو به رو می شوید.

اصول چمن کاری در محوطه باغ ویلا

مراحل کاشت چمن

پراکنده کردن بذر: پراکندن بذر روی زمین اولین اقدام در کاشت چمن محسوب میشود که میتوان به دو روش دستی و ماشینی آن را انجام داد.باید توجه داشته باشید که بذر به صورت یکنواخت روی زمین پخش شود.

کوددهی: پس از کاشت چمن شما باید به چمن خود کود بدهید یا به اصطلاح باید سطح رویی خاک را مالچ کشی انجام بدهید . برای اینکار نیز از دو روش دستی و ابزار می توانید استفاده کنید . اگر شما از روش دستی استفاده می کنید پس از تهیه کود دامی پوسیده و سایر مواد آلی از جمله پیت موس ، باید به صورت یکنواخت بر روی زمین پراکنده کنید .

غلتک زدن سطح

برای اطمینان از تماس خوب دانه و خاک,تمام زمین را با غلتکی که تا نیمه پر از آب کرده اید غلتک بزنید. ابتدا حاشیه را غلتک بزنید و بعد غلتک زنی را برای کل زمین انجام بدهید.

آبیاری چمن باغ ویلا

ممکن است که این مهم ترین مرحله باشد.با اولین آبیاری,مطمئن شوید که آب به اندازه کافی برای مرطوب شدن خاک زیرین, به عمق حداقل ۱۵ تا ۱۸ سانتی متر  اعمال میشود.آب را به آرامی بریزید,طوری که اطراف دانه شسته نشود یا گل درست نشود. ممکن است لازم شود چندین باردر فواصل زمانی کوتاه آبیاری کنید تا بستر کاملاٌ مرطوب شود. بعد از آن,به اندازه ای آبیاری کنید که ۳ سانتی متر بالایی مرطوب شود به یاد داشته باشید که  برای جوانه زنی بذر باید بستر مرطوب باشد به یاد داشته باشید که دانه ها در یک زمان مشخصی جوانه می زنند و اگر در آن زمان زمین مرطوب نباشد ، دانه ها خشک می شوند.

مراقبت از چمن جدید پس از جوانه زدن

هنگامی که زمین از چمن های سبز و جوان پوشیده شد آبیاری را کمتر کنید و به صورت یک روز در میان ادامه دهید. همچنین شما باید حدود ۴ تا ۶ هفته بعد از جوانه زنی کود بدهید .چمن جوان اشتهای زیادی دارد . بنابراین  این تغذیه مهم را جدی بگیرید.

850 متری باغ ویلا در شهریارمنطقه کردامیر

باغ ویلایی که قصد معرفی آن را داریم در بهترین شهرک ویلایی شهریار واقع شده است که مساحت آن 850 متر با 130 متر بنای نوساز و دوخواب مستر می باشد. این باغ ویلا با بهره گیری از بهترین متریال ساختمانی و سنگ های آنتیک و زیبا و کابینت های MDF میتواند باغ ویلای انتخابی شما باشد.استخر این باغ ویلا در بهترین موقعیت مکانی محوطه واقع شده که با تاسیسات و تجهیزات کامل میتوان از آن بعنوان یک استخر رویایی مجهز یاد کرد.

این باغ ویلا با استفاده از سنگ های مرغوب و کف پوش های عالی محوطه سازی شده است که نورپردازی حرفه ای آن نیز میتواند از ویژگی های این باغ ویلا باشد. تراس زیبای این باغ ویلا به مساحت 30 متر می باشد که ویو آن رو به محوطه باغ است.

انواع درختان نهال میوه .. سند تک برگ از دیگر امکانات این باغ ویلا به شمار میرود که آب و برق آن در دست اقدام است.

 

 

1024 متر باغ ویلا در محمدشهر منطقه زیبادشت

باغ ویلایی که قصد معرفی آن را داریم در یکی از بهترین مناطق باغ ویلایی استان البرز به نام زیبادشت واقع شده است.1024 متر باغ ویلادر شهرک ویلایی و فاخر زیبادشت که دارای 250 متر ویلای لوکس و دوبلکس به همراه 4 اتاق خواب به صورت مستر میباشد.اشپزخانه تمام کابینت نمای ویلا با  اجر قزاقی از دیگر مزیت های این باغ ویلاست.

 انشعابات کامل و فول ، تراس زیبا در طبقه اول با ویوی کامل در باغ ویلا ، درختان مثمره میوه و درختچه های گل ، الاچیق زیبا با باربیکیو  ، استخر رو باز فاقد کاشی استخری و سند 6 دانگ با پایان کار شهرداری نیز مزیت هایی است که این باغ ویلا علاوه بر آرامش به شما هدیه خواهد کرد.